• Historia Whyte'a

Brytyjska marka premium

Historia Whyte rozpoczyna się w 1994 roku. Prace nad nową marką rozpoczynają ludzie z doświadczeniem w wyścigach samochodowych i Formule 1. To wróży sukces projektowi. Model PRST-1 do dnia dzisiejszego uchodzi za jednego z prekursorów roweru górskiego z pełnym zawieszenie. Projektanci Whyte od samego początku starają się tworzyć kompletne rowery, bez żadnych kompromisowych rozwiązań, dające maksimum przyjemności z jazdy. Dodatkowo brytyjski rodowód sprawia, że rowery te świetnie radzą sobie w każdych warunkach pogodowych – a szczególnie w deszczu i błocie. Aktualnie konstruktorzy Whyte to doświadczeni inżynierowie, którzy są także pro riderami. Twórca modeli E-150E-180 oraz całej linii G-170 - Sam Shucksmith - to aktualny mistrz Anglii w enduro. Czy może być lepsze połączenie pasji i pracy zawodowej?


o-nas-11(1).png

Geometria Whyte OTO (Optimised - Trail –Offset)

Dziesięć na dziesięć i pięć na pięć to najczęstsze wyniki jakie nasze rowery otrzymują w różnych testach i porównaniach. Są to wyniki, które świadczą o unikalnej geometrii i charakterze jazdy rowerami Whyte. Bez względu na to, czy mówimy o serii enduro G-170, podstawowych ścieżkowcach typu hardtail serii 600 lub rowerach szosowych - każdy Whyte jest zaprojektowany tak, aby stworzyć unikalną więź z użytkownikiem i pozwolić jeździć szybciej, dalej i bardziej komfortowo w każdych warunkach.

Jest to spowodowane tym, że przesunęliśmy przednie koło jeszcze bardziej do przodu przed rowerzystę i ustawiliśmy pod bardziej płaskim kątem w stosunku do ramy. Innymi słowy zmniejszyliśmy offsety widelca przy jednoczesnym zwiększeniu kąta główki ramy. Dodając do tego długą, górną rurę oraz krótki mostek mamy przepis na niezwykle stabilny, świetnie skręcający i zjeżdżający rower. Bez względu na to, czy zjeżdżasz w dół górskim singlem czy boczną drogą w mieście. Same odczucie z jazdy nie wystarcza do określania wzorców. Dlatego projektujemy rowery tak, aby miały możliwie jak najniższy środek ciężkości. To sprawia, że naturalnie same „przyklejają się” do podłoża pomagając Ci w pokonywaniu zakrętów czy wykonując skoki.

onas33.png

Materiały

Aluminium

Nic nie może równać się z aluminium przy budowie oszczędnego i pełnego możliwości roweru. Nasz intensywnie rozwijany system rur ze stopu 6061 to najwyższa klasa w tej dziedzinie. W procesie technologicznym rury są specjalnie formowane, poprzez wtryskiwanie pod dużym ciśnieniem. Od ponad dekady nasze aluminiowe konstrukcje rozwinęły się w kierunku subtelnych krzywizn i zróżnicowanej grubości ich ścianek. Wiele marek, które bezwstydnie skopiowały naszą geometrię wciąż nie są w stanie zbliżyć się do charakterystyki jazdy naszych rowerów.

Włókno węglowe

Nasze ramy z włókna węglowego posiadają wiele kluczowych, samonośnych sekcji połączonych wielowarstwowymi, przeplatanymi włóknami impregnowanymi specjalnymi mieszankami żywic. Wszystko zbadane i niezwłocznie sprawdzone przez nas podczas jazd testowych w Wielkiej Brytanii i wprowadzone do produkcji w naszych najlepszych zakładach produkcyjnych na świecie (w tych samych produkowane są ramy Santa Cruz czy Pinarello). Wykorzystujemy także obręcze węglowe w naszych flagowych rowerach C Works, aby tak samo zwiększyć ich możliwości dzięki mieszance siły, dokładności i odpowiednio niskiego ciężaru.

onas44444.png

Rowery wyścigowe Whyte

Nic tak nie wyostrza zmysłów jak wyścigi rowerowe. Nasz zespół Whyte'a odniósł wiele zwycięstw i często stawał na podium na przeróżnych imprezach. Podobnie nasz zespół projektowy w swojej historii może pochwalić się stworzeniem rowerów, które zdobyły wiele nagród i wyróżnień.

Nawet przy największym poziomie konkurencji, nigdy nie zapominamy, że rowery nie tylko powinny być bardzo szybkie, ale także dostarczać wiele radości. Z tego powodu byliśmy jednymi z pierwszych, którzy zaczęli zwiększać niezawodność i geometrię roweru szlakowego w naszych rowerach wyścigowych XC. Oznacza to, że nasi zawodnicy wyścigowi mogli dosłownie przelecieć ponad przeszkodami i zostawić w tyle resztę zawodników na zjazdach. Te cechy odziedziczyły również nasze rowery enduro, które zawsze były i są bardzo nowatorskie pod względem ewolucji geometrii oraz faktu, że posiadają zestawy komponentów, które znacznie przyczyniają się do zwiększenia prędkości. Z tego też powodu, kiedy spotykasz naszych zawodników podczas wyścigów, przekonasz się, że są niezwykle szybcy.

Ponieważ tworzymy rowery, które sprawiają, że się śmiejesz podczas jazdy, więc chcesz jeździć jeszcze więcej, bez względu na to, jak jest pogoda, lub jak mocno zmęczone są Twoje nogi. Niezniszczalne łożyska (objęte dożywotnią gwarancją) w naszych rowerach oznaczają, że są one zawsze chętne do tego, aby się kręcić, bez względu na to, czy właśnie przyklejasz numer wyścigowy, czy dzięki Stravie porównujesz swoje wyniki, lub po prostu jeździsz po ścieżkach ze swoimi znajomymi. Gdyż wszyscy dobrze wiemy, że jakkolwiek duża jest Twoja prędkość, jechanie jeszcze szybciej gwarantuje jeszcze więcej radości.

o-nas-5.jpg

SCR (Pojedyncza Zębatka Przednia)

Czasami nie chodzi o to, aby coś do konstrukcji dodać, ale co można z takiej konstrukcji zdjąć i stworzyć coś jeszcze bardziej genialnego. Nie ma lepszego przykładu jak napędy z pojedynczą, przednią zębatką. Nasze rowery z takim napędem oznaczone sią skrótem SCR (Single Chainring). Zwiększając ilość zębatek w tylnej kasecie, wszystkie przełożenia są dostępne z pojedynczej przedniej zębatki, jest to rozwiązanie proste, sekwencyjne i bez wewnętrznych tarć pomiędzy zębatkami. Mechanicznie oznacza to, że zmniejsza się ciężar roweru o zębatki, przewody, przednia przerzutkę i manetkę. Strukturalnie oznacza to uwolnienie dużej ilości miejsca w najbardziej zatłoczonej części roweru, gdzie koło, błoto, łańcuch, przednia przerzutka, ruch zawieszenia i rura podsiodłowa potencjalnie wzajemnie zderzają się.

Dzięki temu, że jesteśmy znani z zamiłowania do innowacji, kilka lat temu firma SRAM wiedziała, że takie rozwiązanie będziemy chcieli od razu, więc przedstawili nam to rewolucyjne podejście do tematu. Oznaczało to, że mogliśmy wykorzystać ich ideę przed tym jak wiele marek zaczęło się już tym interesować. 

Wprowadzając SCR całkowicie przeprojektowaliśmy tylne trójkąty naszych rowerów, tak aby jak najlepiej wykorzystać nowe, wolne miejsce. W praktyce oznaczało to symetryczny układ rur, co zdecydowanie podniosło sztywność tylnego trójkąta. Kolejnymi profitami z takiej konstrukcji były: mniejszy ciężar, niezawodność w różnych warunkach pogodowych (więcej miejsca na błoto na oponie), większą wytrzymałość i prostszą, szybszą sekwencyjną zmianę przełożenia. Byliśmy jedną z pierwszych firm, która użyła 12-biegowego napędu Sram Eagle w rowerze trail fullsuspension w modelach T-130 Works już w roku 2017.

o-nas-6.jpg

Zawieszenie QUAD-4

Kiedy rozpoczęliśmy projektować rowery na kołach 29” i 650b, szybko zdaliśmy sobie sprawę, że potrzebujemy systemu zawieszenia, który byłby całkowicie inny od tego, co do tej pory produkowaliśmy. Z naszym projektem jednoznacznie skupionym na unikalnym środowisku jakim jest jazda szlakami w Wielkiej Brytanii, wiedzieliśmy że niezawodność w każdych warunkach atmosferycznych – dziedziczna cecha wszystkich naszych systemów Quad-Link – była kluczem, a to oznacza, że nie było miejsca na kompromi w zakresie geometrii ramy. Mając to na uwadze, wróciliśmy do stołu kreślarskiego.

Nie zabrało nam dużo czasu uświadomienie sobie faktu, że większe koła, systemy pełnego zawieszenia, kinematyka zawieszenia, układ i geometria ramy muszą być zaprojektowane w zgodności z każdą małą zmianą, która będzie miała wpływ na układ napędowy. Utrzymując tył roweru jak najbardziej kompaktowy i sztywny z taką samą dynamiką jazdy jak przy rowerach na kole 26”, oznaczało konieczność skrócenia tylnego trójkąta. Trudne zadanie w rowerze z większymi kołami, ale to podstawa doświadczenia firmy Whyte. Efektem naszych prac był nowy system Quad-4, który zmienił oblicze aktualnych modeli. Magazyn Mountain Biking okrzyknął go systemem, który „zapoczątkował nową erę progresywnego rowery 29” z pełnym zawieszeniem”.

 

WHYTE BIKES

Data rozpoczęcia działalności

1994

Krótki opis

Whyte Bikes jest brytyjską firmą produkującą rowery, które zdobywają wiele nagród w różnych dziedzinach, skupioną na osiągach i konstrukcji

swoich rowerów. Estetyka wykonania połączona ze świetnym prowadzeniem - 'Performance by Design'

Historia firmy w skrócie

1994

Powstaje zespół projektowy Whyte i rozpoczyna pracę na konstrukcją pełnej amortyzacji do rowerów górskich.

1997

Whyte projektuje rower z pełną amortyzacją, który jako pierwszy w historii wygrywa wyścig XC pro-elite.

1998

Whyte znowu wygrywa mistrzostwa XC pro-elite w Wielkiej Brytanii rowerem z pełną amortyzacją.

1999

Rower zaprojektowany przez Whyte wygrywa krajowe mistrzostwa XC w Wielkiej Brytanii.

2000

Powstaje marka Whyte, która wprowadza do sprzedaży unikalny rower PRST-1, opisywany przez brytyjską prasę takimi zwrotami jako „prawdziwie niesamowity” lub „nic nie dorównuje możliwościom tego roweru”.

2002

Flagowy rower PRST z pełną amortyzacją – najlepiej sprzedającym się rowerem w Wielkiej Brytanii.

2004

Whyte dokonuje przełomu swoim nowatorskim Whyte 46, lekkim rowerem z regulowaną w zakresie sześciu cali amortyzacją z przodu i z tyłu. W rankingu Rower Roku uzyskuje maksymalne 10 punktów i najwyższe miejsce w swojej kategorii.

2005

Powstaje pierwszy rower Whyte typu Hardtail, czyli bez tylnej amortyzacji. Whyte 19 jest wciąż bestselerem ze swoją unikalną, regulowaną i oryginalną konstrukcją.

2006

Zostaje wprowadzony Whyte E-5, opisany przez magazyn „What Mountain Bike” jako „konstrukcyjny majstersztyk, niewiarygodnie sztywny, jak na swoją wagę”, który zdobywa pożądaną złotą nagrodę WMB.

2008

Pierwszy rower typu TRAIL Whyte wykonany w pełni z włókna węglowego, z pełną amortyzacją podbija Wielką Brytanię. E-120 zostaje okrzyknięty jako „wyznacznik dla rowerów typu XC (cross-country)” przez czasopisma Wielkiej Brytanii.

2009

Pracowity rok dla firmy Whyte wraz z wprowadzeniem rowerów bez tylnej amortyzacji 19 Carbon i 19 Titanium. Obydwa wygrywają każde rankingi w których uczestniczą i wyprzedają się do połowy roku.

2010

Whyte wystawia się po raz pierwszy na targach w Taipei, wprowadzając rozszerzoną ofertę na 2011 rok, która zawiera nowy, wykonany w pełni z włókna węglowego rower typu TRAIL 146 i popularną serię rowerów Fast Urban.

2011

Pojawia się rower 146. Uznany jako najlepszy z najlepszych, rower „do wszystkiego”, oferujący lekkość, w pełni węglową konstrukcję i idealnie sprawdzający się w terenie. Whyte Bikes wprowadza swoją pierwszą 29-tkę i pełną gamę rowerów terenowych i miejskich 700c.

2012

Rower Whyte 146S otrzymuje nagrodę roku w kategorii “Best Long Travel Trail Bike” w Wielkiej Brytanii.

Wprowadzone zostają pierwsze rowery z kierownicą szosową – seria Cross (Przełajowy). Luke Smith wygrywa krajowe mistrzostwa w Wielkiej Brytanii na swojej 29-ce HardTail wykonanej z włókna węglowego.

2013

Pojawiają się 29-tki T-129 i M-109, nowe platformy amortyzacji, a wraz nimi pierwsze rowery typu XC bez tylnej amortyzacji, serie X8 i X9. T-129 zostaje nagrodzony tytułem „Trail Bike of the Year” przez magazyn rowerowy „What Mountain Bike”.

2014

Rower 650b zastępuje 26” w ofercie Whyte, z pozytywnym efektem. Nowy rower typu TRAIL 905 bez tylnej amortyzacji zostaje określony przez magazyn MBR jako „po prostu niesamowity” i „perfekcyjny rower Trail 650b bez tylnej amortyzacji”.

2015

Rower Whyte Dorset “Whyte Dorset oferuje fantastyczny, uniwersalny pakiet. Jest to rower z prawdziwym charakterem i taki, który daje użytkownikowi coś więcej niż tylko sumę swoich części składowych. Chociaż jest zaprojektowany głównie jako rower do poruszania się po mieście, inne funkcje spełnia równie dobrze. Jest to z definicji przykład roweru uniwersalnego. Suma 9,1 z 10 punktów” … “Świetnie wyglądający rower, który idealnie nadaje się do szybkiej jazdy po mieście, lub jeżdżenia treningowego w zimie”

Rower Whyte 802 “Kompaktowy Whyte 802 oferuje bardziej doświadczonemu rowerzyście wciągającą, pełną radości jazdę wzbudzając wciąż pewność jazdy w nowym użytkowniku. MBR Hardtail of the Year” Rower T-129 Works SCR “Technicznie doskonały, świetnie wyważony, świetny rower do odkrywania różnych miejsc z oponami o średnicy 29” „NAJLEPSZA 29”” w teście What Mountain Bike Bike of the Year 2015.

Rower G150 Works “posiadający niesamowite możliwości, wciągający i oferujący żywiołową radość z jazdy” magazyn Enduro

Rower 905 “bez wyjątku najlepszy rower typu TRAIL bez tylnej amortyzacji” The Dirt 100 2015.....  “Whyte rzeczywiście zbudował perfekcyjny rower TRAIL bez tylnej amortyzacji 10/10”

Rower T-130 Works SCR “jest to najlepszy jak dotąd rower Whyte'a z pełną amortyzacją” 5/5 MBUK BikeRadar Rower Stirling “Zestaw wysokiej jakości na stylowej ramie roweru górskiego tworzy świetny rower miejski”                          

Na sezon 2016 już mamy...

Rower Whyte T-129 RS model 2016 ”…nowy RS jest jednym z najlepszych rowerów jaki kiedykolwiek zbudowano, biorąc

pod uwagę oferowane osiągi za tą cenę.” MBUK 5/5 WINNER BikeRadar                                                                                         

Whyte 901 model 2016 “Ewoluowany 901 Whyte'a jest wyznacznikiem standardy dla roweru typu TRAIL bez tylnej amortyzacji, czymś znacznie więcej niż tylko sumą swoich części.” MBUK 4,5/5 BikeRadar

Misja firmy Whyte

Ponad dziesięć lat ciągłych innowacji i najbardziej zaawansowany postęp. Nagrody dla testowanych rowerów, coroczne
entuzjastyczne recenzje. To coś, z czego tutaj w Whyte, firma jest bardzo dumna i powód dla którego nigdy nie spocznie
na laurach.
Przesuwanie akceptowanych granic wydajności jest nieustannym dążeniem firmy, która posiadając niewielki, elastyczny
zespół konstrukcyjny, bardzo szybko odpowiada na coraz to nowe wymagania rowerzystów, jak i nowe możliwości
technologiczne. Oznacza to, że firma buduje rowery, którymi wszyscy chcą jeździć, co także potwierdzają wyniki
sprzedaży. Chociaż linia rowerów 2012 roku był największą kiedykolwiek w rodzinie Whyte, firma nigdy nie traci z oczu
najważniejszych celów. Rowery Whyte są coraz lepsze, trwalsze i radzą sobie lepiej z unikalnymi wymaganiami
rowerzystów w Wlk. Brytanii niż inni. Obecnie coraz więcej rowerzystów, takich jak Ty – jak my – może znaleźć swój
perfekcyjny rower w ofercie Whyte.


Niezrównana wydajność jest prostym i łatwym w deklaracji oświadczeniem. Proste dążenie do celu z całkowitą pogardą
dla akceptowalnych ograniczeń – nieważne czy są one materialne, technologiczne, finansowe czy na nawet estetyczne –
zdecydowanie nie jest łatwe. Ale od kiedy najprostsza droga jest najlepszą, czy najbardziej fascynującą opcją?
Od pierwszego radykalnego, niezwykle opływowego PRST-1, poprzez laureata wielu nagród, długodystansowca 46, do
obecnych wyznaczników w postaci modeli 146 X i 29-tek C, firma nigdy nie kierowała się analizami rynkowymi czy
finansowymi, a wyłącznie opiniami rowerzystów, takich jak Ty.


Z tego powodu te pięknie wykonane, lekkie i mocne rowery są wciąż produkowane dla każdych trudnych technicznie
sytuacji, które mogą się pojawić na Twojej drodze. Łożyska Whyte posiadają wieczną gwarancję, nawet w najbardziej
mokrych warunkach Wielkiej Brytanii. Właściwy dobór komponentów w rowerach został potwierdzony codziennie
pokonywanymi kilometrami w trudnych warunkach terenowych. Duże prześwity między komponentami roweru są tak
skalibrowane, że koła wciąż się kręcą mimo, że pracują na piątym biegu w błocie...........

Nagrody


Whyte zaprojektował produkty, które wygrały niezliczone rankingi, nagrody, wyścigi i mistrzostwa na całym świecie i na
każdym poziomie (włączając w to dwa Mistrzostwa Świata).

Produkty


Kategoria: Rowery
Rowery górskie,
Rowery typu TRAIL (All Mountain)
Rowery typu XC (Cross-country),
Rowery krosowe (Przełajowy),
Rowery typu ATB (All Terrain Bike),
Rowery 29-ki,
Rowery miejskie,
Rowery damskie,
Rowery 650B (27.5”)

Dane Kontaktowy w Polsce


Whyte Bikes Polska, ul. T.Wendy 15, 81-351 Gdynia


sales@whyte.pl ; info@whyte.pl Mob: +48 697 99 33 57


Strona internetowa Polska:


www.whyte.pl